<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7954757943031283723\x26blogName\x3dCambodia+News\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://khmerdaily.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://khmerdaily.blogspot.com/\x26vt\x3d-4826443582781749916', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Cambodia News

 

ក្រម​នីតិវិធី​ព្រហ្មទណ្ឌ​មាត្រា​១១៣​ជជែក​គ្នា​តឹងតែង​​ជុំវិញ​ការ​ឆែក​លំនៅ​ឋាន

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ រដ្ឋសភា​បាន​បន្ដ​ពិភាក្សា​និង​អនុម័ត​ក្រម​នីតិវិធី​ព្រហ្មទណ្ឌ ឈាន​ដល់​ថ្ងៃ​ទី​៤​ហើយ នៅ​ថ្ងៃ​ទី​២៨ ខែឧសភា ដោយ​បាន​អនុម័ត​ត្រឹម​មាត្រា​១២០​មាតិកា​ទី​៤ ជំពូក​ទោល ប៉ុន្ដែ​នៅ​ក្នុង​ការ ពិភាក្សា​លើ​មាត្រា​១១៣ មានការ​ជជែក​គ្នា​រវាង​អ្នកតំណាង​រាស្ដ្រ​ចំនួន​៩១​រូប ហើយ​ការ​អនុម័ត​មាត្រា​នេះ បាន​ធ្វើ​ឡើង​ចំនួន​ពីរ​លើក ដែល​លើក​ទី​១ មានការ​គាំទ្រ​តែ​៦១​សំលេង​លើ​៩១​សំលេង ដោយ​សមាជិក​រដ្ឋ សភា​ចំនួន​៣០​រូប​មិន​យល់ព្រម​បន្ទាប់​មក សម្ដេច​ប្រធានរដ្ឋសភា​បាន​ប្រកាស​ឱ្យ​មានការ​បោះ​ឆ្នោត​គាំទ្រ លើក​ទី​២ និង​មាន​សំលេង​គាំទ្រ​៧៤​លើ​៩១ ។

​នៅ​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​២៨ ខែឧសភា​នោះ សមាជិក​រដ្ឋសភា​បាន​ពិភាក្សា និង​អនុម័ត​បន្ដ​ទៀត នូវ​សេចក្ដី​ព្រាង ច្បាប់​ស្ដី​ពី​ក្រម​នីតិវិធី​ព្រហ្មទណ្ឌ ប៉ុន្ដែ​ការ​ពិភាក្សា​នៅ​ត្រង់​មាត្រា​១១៣ ស្ដី​ពី​ការ​ឆែកឆេរ​មាន​សភាព តានតឹង​។ អ្នកតំណាង​រាស្ដ្រ​មួយ​ចំនួន​បាន​ដាក់​សំណើ​ទៅ​អង្គ​សភា​សុំ​ធ្វើ​វិសោធនកម្ម​លើ​មាត្រា​នេះ ប៉ុន្ដែ សម្ដេច​ប្រធានរដ្ឋសភា​មិន​យល់ព្រម ដោយ​សំអាង​ទៅ​លើ​បទបញ្ជាផ្ទៃក្នុង ធ្វើ​ឱ្យ​សមាជិក​ប្រមាណ​៣០​រូប មិន​ចូលរួម​គាំទ្រ​លើកដៃ​អនុម័ត​មាត្រា​១១៣​នេះ និង​មាន​តំណាងរាស្ដ្រ​ខ្លះ​បាន​ដើរ​ចេញពី​អង្គប្រជុំ​សភា ទៀត​ផង ។

លោក​ម៉ោ​ញ សា​ផា​ន តំណាងរាស្ដ្រ​មណ្ឌល​កំពង់ចាម មក​ពី​គណបក្ស​ហ្វ៊ុ​ន​ស៊ិ​ន​ប៉ិច និង​ជា​អនុប្រធាន គណៈកម្មការ​នីតិកម្ម​និង​យុត្ដិធម៌​នៃ​រដ្ឋសភា​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា “​ទោះបីជា​មិន​មាន​សំលេង​គាំទ្រ​នៅ ក្នុង​ការ​បោះ​ឆ្នោត​គាំទ្រ​មាត្រា​១១៣​នោះ​ក្ដី តែ​វា​មិនមែន​ជា​ការ​ខ្វែងគំនិត​គ្នា​អ្វី​នោះ​ទេ​” ។ យើង​ចង់ ស្វែងរក​ការ​ធ្វើ​វិសោធនកម្ម​ដើម្បី​ឱ្យ​ច្បាប់​នេះ​វា​បំរើ​ប្រជាពលរដ្ឋ បំរើ​ផលប្រយោជន៍ ទូទៅ​របស់​ពលរដ្ឋ និង​បញ្ហា​បកស្រាយ​បទបញ្ជាផ្ទៃក្នុង​ឱ្យ​ស្រួល​ទៅ​វា​ងាយ​យល់​ហើយ​។ លោក​បន្ដ​ថា ច្បាប់​នេះ​វា​ល្អ​ហើយ មានការ​លំអិត តែ​នៅ​ពេល​ដែល​លោក​បាន​លើក​ឡើង​នៅ​ក្នុង​អង្គ​សភា​ក៏​ចាប់ផ្ដើម​មាន បញ្ហា​តែ​ម្ដង ។​

លោក​បន្ដ​ទៀត​ថា បើ​ទោះបីជា​លើក​ទី​១ សំលេង​គាំទ្រ​៦១​លើ​៩១​មិន​គ្រប់ ៥០​%+១ ក៏​ដោយ ក៏​គេ មិន​អាច​ទុក​មាត្រា​១១៣​នេះ​ជា​មោឃៈ​នោះ​ទេ ត្រូវ​តែ​រក​វិធី​ដើម្បី​ធ្វើការ​ដោះស្រាយ ។ លោក​បន្ដ​ដោយ បញ្ជាក់​ថា “...​ដំណោះស្រាយ​គឺ​មាន​ពីរ ដោយ​យក​សំណើ​របស់​លោក​ទៅ​ពិភាក្សា និង​ការ​ហៅ​មនុស្ស មក​ថែម​”​។ លោក​បាន​បន្ដ​ថា សំណើ​របស់​លោក​ត្រូវ​បាន​លោក​ងួ​ន ញ៉ិល មាន​ប្រសាសន៍​ថា ត្រូវ​ទាត់ ចោល​មិន​យក​មក​ពិភាក្សា​ទេ ចាំ​ថ្ងៃស្អែក ។ លោក​អះអាង​ថា “​សំណើ​របស់​លោក​ជា​សំណើ​ជា​ការ​ប្រញាប់ តែ​បែរជា​លោក​អនុប្រធាន​សភា​ថា ទាត់​ចោល ដែល​ស្ដាប់​ទៅ​គួរ​ឱ្យ​ឈឺក្បាល​ណាស់​”​។​
​មាត្រា​១១៣​បាន​ចែង​ថា កាលណា​ការ​ស៊ើបអង្កេត​បឋម​នោះ​ទាក់ទង​នឹង​បទឧក្រិដ្ឋ​បទមជ្ឈិម មន្ដ្រី​នគរបាល យុត្ដិធម៌​អាច​ធ្វើការ​ឆែកឆេរ​និង​ចាប់​វត្ថុ​តាង​។ មន្ដ្រី​នគរបាល យុត្ដិធម៌ ជាបឋម​ត្រូវ​ទទួល​ការ​យល់ព្រម ច្បាស់លាស់ និង​ពិតប្រាកដ​ពី​អ្នកកាន់កាប់​ទីកន្លែង ។ មាត្រា​ដដែល​បន្ដ​ថា ការ​យល់ព្រម​នេះ​ត្រូវធ្វើ ឡើងជា​លាយលក្ខណ៍អក្សរ សរសេរ​ដោយ​ផ្ទាល់​ដៃ​របស់​អ្នកកាន់កាប់​ទីកន្លែង ។ មាត្រា​១១៣​ដដែល​ឱ្យ ដឹង​ទៀត​ថា ក្នុង​ករណី​ដែល​អ្នកកាន់កាប់​ទីកន្លែង​អវត្ដមាន ឬ​បដិសេធ​ការ​ឆែកឆេរ ប្រធាន​សាលាដំបូង ដែល​មាន​សមត្ថកិច្ច​ដែនដី​អាច​ចេញ​ដីកា​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​ឆែកឆេរ​តាម​ការ​ស្នើ​សុំ​របស់​ព្រះរាជអាជ្ញា ។​

មាត្រា​១១៣​ដដែល​ចែង​ទៀត​ថា ព្រះរាជអាជ្ញា​ត្រូវ​ដឹកនាំ​ដោយ​ផ្ទាល់​នូវ​ការ​ឆែកឆេរ​នេះ ។ ការ​ឆែកឆេរ នេះ​ត្រូវធ្វើ​ឡើង​នៅ​ចំពោះ​មុខ​អ្នកកាន់កាប់​ទីកន្លែង ឬ​បើ​គ្មាន​អ្នកកាន់កាប់​ទេ ត្រូវធ្វើ​នៅ​ចំពោះ​មុខ សាក្សី​ពីរ​នាក់ ។ សាក្សី​ត្រូវ​ចាត់តាំង​ដោយ​ព្រះរាជអាជ្ញា ហើយ​សាក្សី​មិន​អាច​ជា​នគរបាល ឬ​ជា​កង រាជ​អាវុធហត្ថ​ដែល​ជា​កំលាំង​រួម​ប្រតិបត្ដិការ​ក្នុង​ការ​ឆែកឆេរ​នោះ​ឡើយ ។ ការ​ឆែកឆេរ​មិន​អាច​ផ្ដើម​មុន ម៉ោង​៦​ព្រឹក និង​ក្រោយ​ម៉ោង​៦​ល្ងាច​ឡើយ ។

លោក​កែវ រ៉េ​មី តំណាងរាស្ដ្រ​មណ្ឌល​ភ្នំពេញ​បាន​ថ្លែង​ថា “​អាណត្ដិ​ទី​៣​នេះ​វា​យ៉ាប់​ជាង​អាណត្ដិ​ទី​២ ទៅ​ទៀត គ្រាន់តែ​កែប្រែ​ពាក្យ​សំដី​ពុំ​មាន​លក្ខណៈ​នយោបាយ​ទេ គ្រាន់តែ​លក្ខណៈ​បច្ចេកទេស​កែ​មិន បាន​តើ​អង្គ​សភា​ធ្វើ​អ្វី​? លោក​បន្ដ​ថា នៅ​គណៈរដ្ឋមន្ដ្រី​បាន​ពិនិត្យ​ម្ដង​រួច​មក​ហើយ សួរ​ថា តើ​ច្បាប់​នោះ ពេញលេញ​ឬទេ​? ចំពោះ​ការ​អនុម័ត​មិនមែន​ចេះ​តែ​ធ្វើ​ម្ដង ហើយ​ម្ដងទៀត​នោះ​ទេ​។ លោក​បន្ដ​ថា “​ខ្ញុំ​មិន​ឯកភាព​មាតិកា​ទី​៣​នេះ​ទេ មាត្រា​១១៣...”​។ លោក​បន្ដ​ថា កាលណា​ករណី​ដែល​មិន​មានការ​គាំទ្រ ដោយ​សំលេង ៥០%​+១ ទេ យើង​ត្រូវ​បង្កើត​គណៈកម្មការ​ចំរុះ​មួយ​ធ្វើការ​កែប្រែ​ជា​រូបមន្ដ​ថ្មី​មួយ ដាក់​ជូន រដ្ឋសភា​អនុម័ត​។ លោក​អះអាង​ថា “​សភា​អនុម័ត​បាន​តែ​ម្ដងទៀត​នោះ​ទេ តែ​កាលណា​ធ្លាក់​ហើយ​គេ មិន​យក​មាត្រា​ធ្លាក់​នោះ​មក​អនុម័ត​ទៀត​ទេ​” លោក​ជាម យៀ​ប តំណាងរាស្ដ្រ​មណ្ឌល​ព្រៃវែង​មិន​បាន​ធ្វើ អត្ថាធិប្បាយ​នោះ​ទេ នៅ​ពេល​សុំ​ការ​ពន្យល់​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​២៨ ខែឧសភា​នោះ នៅ​ឯ​មន្ទីរ​រដ្ឋសភា​ជាតិ ។​

លោក​អង្គ វង្ស​វ​ឌ្ឍា​នា រដ្ឋមន្ដ្រី​ក្រសួងយុត្ដិធម៌​មាន​ប្រសាសន៍​ថា “​ច្បាប់​នេះ​មាន​សំណូមពរ​ឱ្យ​មានការ កែប្រែ​នូវ​ពាក្យពេចន៍​មួយ​ចំនួន ហើយ​នៅ​ឆ្នាំ​២០០៤-២០០៦ មានការ​កែប្រែ​ជា​ច្រើន​លើក​ច្រើន​សា​”​។ ឯ​លោក ឯក សំ​អុល ប្រធាន​គណៈកម្មការ​នីតិកម្ម និង​យុត្ដិធម៌​ថ្លែង​ថា “​ច្បាប់​នេះ​មាន​ខុស​ខ្លះ​នៅ ត្រង់​ការ​ដាក់​ចំណងជើង​នៅ​មាត្រា ១១៣​ឱ្យ​បាន​គ្រប់គ្រាន់ ។ នៅ​ពេល​ឮ​ថា ឆែកឆេរ​មួយ​ម៉ាត់ មិនដឹង​ថា ឆែកឆេរ​នៅ​ពេល​ណា រឿង​អ្វី​? បើ​ប្រៀបធៀប​ទៅ​នឹង​មាត្រា​២០​នៃ​ច្បាប់ព្រហ្មទណ្ឌ​អ៊ុ​ន​តាក់ និង មាត្រា ១១៣ យើង​នេះ​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ចំណុច​ទី​៣​នៃ​មាត្រា​២០​នៃ​ច្បាប់​អ៊ុ​ន​តាក់​” ។ លោក​បន្ដ​ថា ច្បាប់​អ៊ុ​ន​តាក់ ចែង​ថា បើ​មិនមែន​បទល្មើស​ដែល​គេ​ប៉ុនប៉ង​ជាក់ស្ដែង​ទេ ការ​រឹបអូស ការ​ឆែកឆេរ ត្រូវធ្វើ​នៅ​មុខ ជនសង្ស័យ​ពី​ម៉ោង​៦​ព្រឹក​ដល់​ម៉ោង​៦​ល្ងាច ។​

លោក​អង្គ វង្ស​វ​ឌ្ឍា​នា បន្ដ​ថា ចំពោះ​ការ​ប្រៀបធៀប​ច្បាប់​យើង​ទៅ​នឹង​ច្បាប់​អ៊ុ​ន​តាក់ គឺ​ច្បាប់​យើង ពេល​នេះ​តឹងរ៉ឹង​ជាង ព្រោះ​យើង​ឱ្យអំណាច​ទៅ​ព្រះរាជអាជ្ញា ។ ចំពោះ​ការ​អវត្ដមាន​អ្នកកាន់កាប់​ទីកន្លែង ព្រះរាជអាជ្ញា ត្រូវ​សុំ​ការ​អនុញ្ញាត​ពី​ប្រធាន​តុលាការ​។ ដូច្នេះ​ហើយ យើង​ឃើញ​ថា ច្បាប់​នេះ​ដូច​ជា គ្រប់គ្រាន់​ហើយ ប៉ុន្ដែ​មិនមែន​ថា វា​សុក្រឹត​១០០%​នោះ​ទេ ។ លោក​បន្ដ​ថា “​វា​ល្អ​ជាង​ច្បាប់​យើង​មុនៗ ទៅ​ទៀត​”​។ ចំណែក​លោក ហ៊ី សុភា រដ្ឋលេខាធិការ​ក្រសួងយុត្ដិធម៌​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា ការ​ឆែកឆេរ នេះ​ក៏​មិន​មាន​មែន​ន័យ​ថា ឆែកឆេរ​ដើម្បី​ស្វែងរក​បទល្មើស​ដែរ ពីព្រោះ​នៅ​ពេល​នេះ​បទល្មើស​មាន​រួច ស្រេច​ទៅ​ហើយ ។

គួរ​បញ្ជាក់​ថា ទោះបី​នៅ​ក្នុង​ការ​បោះ​ឆ្នោត​លើក​ទី​១​មិន​មានការ​គាំទ្រ​បាន ៥០​%+១ ក៏​ដោយ តែ​នៅ លើក​ទី​២ មានការ​បោះ​ឆ្នោត​គាំទ្រ មតិកា​ទី​៣ ជំពូក​ទោល ដោយ​សំលេង​គាំទ្រ​៧៤​លើ​៩១ ហើយ​រដ្ឋសភា បន្ដ​ពិភាក្សា និង​អនុម័ត​ជំពូក និង​មាត្រា បន្ដបន្ទាប់​ទៀត​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​២៨ ឧសភា នោះ ។​

Labels:



AddThis Social Bookmark Button

 

for this post

Leave a Reply

 

Featured news

A Casino Night (also called Vegas Nights, Las Vegas Night, Monte Carlo Night) is an entertainment event with a casino theme. Casino Nights can be tied to a fundraiser to raise money for a specific cause (such as cancer research, community services, youth organizations, etc.) by having each participant purchase a ticket for the event. Each participant receives a specific amount of fun money that can be used to purchase gaming chips at the gambling tables. When the participants have lost their chips they may purchase additional fun money, increasing the amount of funds raised for the charity. The participants engage in various casino games (such as blackjack, roulette, baccarat, craps, poker, wheel of fortune, etc.) in the attempt to accumulate the largest amount of gaming chips. At the end of the evening the participant who managed to win the most chips may receive a prize, which is often awarded by a representative of the charity. When a casino night party is just for entertainment it usually works in the same way as a fundraiser casino night except that guests are given the fun money free of charge. Casino Nights function strictly as entertainment events with no real monetary gambling involved.